În orașul nostru, problema parcărilor a devenit un subiect aprins de discuție, stârnind reacții atât din partea cetățenilor, cât și a autorităților locale. Proiectele de parcări inițiate de fosta administrație liberală sunt acum sub semnul întrebării, iar unii dintre acestea sunt contestate vehement de locuitorii din zonele afectate.
Recent, primarul Gabriel Lazany a declarat că lucrările la parcările situate pe Aleea Heniu, pe strada Ion Minulescu și pe C.R. Vivu sunt în curs de desfășurare, în timp ce alte proiecte, precum parcarea de pe strada Carpați, se confruntă cu obiecții din partea cetățenilor care nu își doresc construcția acesteia. De asemenea, proiectul prevăzut pe strada Crinilor a fost respins de Agenția pentru Protecția Mediului, în contextul în care aceasta se află într-o zonă verde, ceea ce face imposibilă schimbarea destinației terenului.
Primarul Lazany a subliniat situația controversată a parcării de pe strada Bistricioarei, pe care o consideră „nefezabilă”. Conform acestuia, costul estimat de 60 de milioane de lei pentru o parcare care ar crea zeci de mii de euro pentru fiecare loc este, pur și simplu, inacceptabil. În momentul de față, există deja posibilitatea parcării la nivelul solului, iar primăria va căuta soluții alternative, cum ar fi deschiderea unei noi căi de acces dinspre strada General Grigore Bălan.
„Echipele de lucru vor începe proiectele în primăvară,” a adăugat primarul, explicând că nu doar costurile sunt o problemă, ci și plăcerea localnicilor de a vedea îmbunătățiri reale în ceea ce privește infrastructura de parcări.
Mai mult, parcarea de pe strada Lupeni a fost deja alocată din buget, iar primarul speră ca în primăvara următoare, vremea să se îmbunătățească astfel încât lucrările să progreseze rapid și să ajute la decongestionarea străzii Gheorghe Șincai.
Când a fost întrebat despre parcarea din Piața Mihai Eminescu, o promisiune din campania electorală, Lazany a confirmat că planul nu a fost abandonat. Cu toate acestea, el a menționat că este un proiect complex care necesită mai mult timp pentru a fi realizat.
Edilul a adus în discuție și criticile sale la adresa parcărilor deja amenajate pe străzile Ștefan cel Mare și Ion Minulescu, făcând referire la un aspect masiv – acestea au fost realizate în rampă, ceea ce le face mai dificile și mai riscante în condiții de iarnă. „Partea superioară descoperită va prezenta un pericol pentru șoferi pe timp de ninsoare,” a afirmat Lazany, subliniind că problemele nu mai pot fi remediate odată ce structura a fost turnată.
Se impune, astfel, o reanalizare a proiectelor de parcări din oraș, astfel încât să se descentralizeze această problemă complexă și să se asigure că propunerile respectă nu doar bugetul, ci și dorințele cetățenilor. Totodată, implicarea Agenției pentru Protecția Mediului în aceste reglementări este vitală, mai ales în zonele verzi, pentru a ne asigura că luăm cele mai bune decizii pentru dezvoltarea orașului.
Astfel, conturarea unor soluții viabile și prietenoase cu mediul va deveni o prioritate, în special în concertul dezbaterilor pe tema parcărilor. Cetățenii își manifestă dezacordul față de anumite proiecte, iar reprezentanții autorităților locale trebuie să răspundă acestor preocupări cu transparență și deschidere. Înainte să ne avântăm în construcții masive, e nevoie de o consultare reală cu comunitatea și de o evaluare corectă a impactului asupra mediului, pentru a crea spații funcționale și acceptate de toată lumea.