Troleibuzele revin în Berceni, iar această schimbare este mai mult decât binevenită. Începând cu 14 decembrie, linia 73 de troleibuz își va relua traseul, înlocuind linia 313 de autobuz, după o absență de peste doi ani și jumătate. Aceasta este a șasea extindere a rețelei de troleibuze din București în acest an, marcând un pas important către un transport public mai ecologic și eficient.
Reprezentanții Asociației Metrou Ușor au anunțat aceste modificări prin intermediul paginii oficiale de Facebook, evidențiind încântarea față de revenirea troleibuzelor în zonă. Linia 73 va fi extinsă atât la Piața Sf. Vineri, cât și la Piața de Gros, facilitând o legătură mai bună între aceste puncte esențiale din sudul capitalei.
Motivul din spatele acestei decizii este clar: troleibuzele sunt considerate o opțiune mai eco-friendly, consumând mai puține resurse decât autobuzele pe benzină sau motorină. Înlocuirea autobuzelor cu troleibuze înseamnă nu doar o reducere a poluării, ci și o utilizare optimizată a rețelei deja existente, ceea ce va duce la o capacitate de transport crescută.
Un alt aspect pozitiv este că troleibuzele vor reduce suprapunerea traseelor, având în vedere că 64% din traseul vechii linii 313 se suprapunea cu rețeaua de troleibuz. Aceasta înseamnă că procesul de transport va fi mai eficient, iar numărul total de vehicule din zonă va crește, oferind o capacitate mai mare de transport care va facilita accesul la stațiile de metrou din apropiere.
Linia 73 va menține numărul de ture realizate de autobuzele 313, adică 17 ture pe zi. De asemenea, o nouă linie, 72, va circula pe traseul Turnu Măgurele – Costache Stamate, sporind din nou capacitatea de transport. O parte din autobuzele de pe linia 313 vor fi direcționate pe trasee alternative, contribuind astfel la o mai bună gestionare a transportului urban.
Totuși, nu totul este atât de simplu. Reînființarea liniei 74 este în continuare blocată din cauza refuzului Primăriei Sectorului 4 de a remonta rețeaua de troleibuz demontată în timpul lucrărilor pentru pasajul Europa Unită. Reprezentanții Asociației Metrou Ușor subliniază că nu este acceptabil ca investițiile în infrastructura individuală să vină pe seama transportului public sustenabil, și cer autorităților măsuri imediate în această privință.
Asociația Metrou Ușor face apel la autorități pentru achiziționarea de troleibuze noi, echipate cu autonomie extinsă. Aceste vehicule sunt esențiale pentru a gestiona numărul crescând de pasageri care vor utiliza noile trasee de transport. De asemenea, extinderea culoarelor unice pentru autobuze ar putea îmbunătăți circulația pe respectivele trasee, asigurând o coordonare mai bună a transportului public și reducând întârzierile.
În prezent, liniile de troleibuz 61, 79 și 97 sunt operate parțial cu autobuze, subliniind necesitatea de a avea troleibuze noi în circulație. Asociația Metrou Ușor evidențiază și faptul că Ministerul Transporturilor trebuie să reevalueze întregul sistem de transport public din București, având în vedere că o simplă modernizare a flotei nu va rezolva toate problemele legate de eficiența și confortul transportului în comun.
Este nevoie, în primul rând, de o infrastructură bine gândită: benzi unice destinate exclusiv transportului public, o rețea modernă de fir-contact care să asigure în continuare funcționarea optimă a troleibuzelor, precum și încrucișări și macazuri care să îmbunătățească viteza și eficiența operării vehiculelor electrice.
Asociația a solicitat, de asemenea, electrificarea unui număr de cinci linii de autobuz, dintre care trei au fost aprobate: liniile 133, 201 și 336, precum și reorganizarea liniei 105 și a liniei 313. Aceste măsuri sunt esențiale pentru a reduce dependența de combustibili fosili și pentru a promova un transport public mai curat și mai eficient.
Concluzionând, revenirea troleibuzelor în Berceni reprezintă un pas important către un sistem de transport mai sustenabil în București. Este esențial ca autoritățile să continue să investească în modernizarea infrastructurii, să buy new vehicles and maintain existing facilities in order to provide residents with quality public transport that meets their needs and helps improve air quality in the capital city. It remains to be seen how the authorities will respond to these requests, but citizens are hopeful for a more efficient and more environmentally friendly public transport system in the near future.
Troleibuzele revin în Berceni, dar aceste schimbări trebuie însoțite de acțiuni rapide și eficiente din partea primăriei pentru a asigura viitorul sustenabil al transportului public în București.