Recent, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a oferit informații actualizate despre progresul important al construcției Tunelului Daniela, parte integrantă a peisajului Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1). Acest tunel, care va deveni primul tunel rutier la nivel de autostradă pe această rută de mare viteză, se află într-un stadiu avansat de execuție, bucurându-se de atenția publicului datorită imaginii sale finale și a promisiunilor de îmbunătățire a infrastructurii rutiere din România.
Conform informațiilor furnizate, lucrările din cadrul Secțiunii 4, care se întinde între Tigveni și Curtea de Argeș, progresează în ritm accelerat. Tunelul Daniela are o lungime totală de 1350 de metri, iar 1120 de metri au fost deja finalizați în direcția Sibiu-Pitești. Pe de altă parte, Tunelul Alina, care se va desfășura în sensul invers, Pitești-Sibiu, a văzut progrese similare cu 948 de metri finalizați din totalul de 1342 de metri. Aceste date demonstrează angajamentul constructorului, PORR Construct SRL, de a respecta termenii contractuali.
În plus față de forajul tunelurilor, au fost realizate și lucrări de armare, cofrare și turnare a structurii de rezistență. Se declară că au fost turnate patru tronsoane de beton, fiecare având 12,5 metri, precum și un tronson mai scurt de legătură. Totodată, se lucrează intens la hidroizolația Tunelului Daniela, unde au fost completate 320 de metri din acest proces esențial pentru integritatea structurii. Este de menționat că toate acestea se desfășoară cu o eficiență ridicată, mai repede decât a fost stabilit în graficul inițial.
Scrioșteanu a subliniat că avansul lucrărilor este considerabil, fiind încurajator pentru viitorul proiectului. Potrivit declarațiilor sale, estimările prevăd că circulația prin acest tunel ar putea începe în primăvara anului 2026, iar cea mai optimistă estimare sugerează chiar luna toamnă a anului 2025. Aceasta va aduce un element de conectivitate mai bun între marile orașe din țară și va îmbunătăți semnificativ experiența de călătorie pe ruta București-Sibiu.
Valoarea totală a acestui contract se ridică la 1,678 miliarde de lei, fără TVA, bani proveniți din Programul Transport. Construcția se va desfășura pe o distanță de 9,86 km, iar durata contractului este de îndeaproape 60 de luni, dintre care 16 luni vor fi dedicate proiectării, iar restul timpului execuției efective.
După finalizarea lucrărilor, tunelul rutier va purta denumirea oficială de „Tunel Curtea de Argeș”, un nume care va rămâne în istorie ca simbol al progresului infrastructural din România.
Antreprenorul angajat, PORR Construct SRL, demonstrează o capacitate mare de execuție și un angajament solid față de livrarea acestui proiect esențial, având în vedere că în prezent se realizează activități pe tot amplasamentul șantierului, inclusiv armarea tronsoanelor care urmează să fie turnate.
Pentru a oferi o imagine mai clară asupra proiectului, Irinel Ionel Scrioșteanu a publicat și o filmare în care detaliază stadiul lucrărilor și perspectivele viitoare. Aceasta este o oportunitate excelentă pentru cetățeni de a se familiariza cu ceea ce se desfășoară în spatele scenei, cu promisiunea că odată finalizată, Autostrada Sibiu-Pitești va reprezenta un pas înainte enorm pentru transportul din România.