Impactul asupra forței de muncă din industria de componente auto se află în centrul atenției, generând îngrijorare și prognoze alarmiste. Raportul dat publicității de CLEPA accentuează faptul că dispariția a 86.000 de posturi în doar patru ani este doar începutul unei mișcări de amploare care va afecta semnificativ piața muncii din Europa. Președintele asociației, Matthias Zink, avertizează că reducerile masive de locuri de muncă vor continua și în anul 2025, iar principala cauză o reprezintă creșterea lentă a electromobilității. Firme de prestigiu precum Bosch, ZF Friedrichshafen și Continental au anunțat deja reduceri semnificative de personal, accentuând îngrijorările din industrie. CLEPA prezintă în mod clar cifrele dezastrului, evidențiind faptul că tranziția către vehicule electrice generează pierderi nete semnificative de locuri de muncă, cu aproape 57% din acestea atribuite condițiilor de piață. Pe lângă impactul asupra angajaților, industria se confruntă și cu un declin al marjelor de profit, sub 5%, până la limita de sustenabilitate. Totuși, Matthias Zink aduce și motive de optimism arătând că Europa poate depăși această criză datorită inovației și spiritului de pionierat al industriei. Cu toate acestea, provocările actuale aduc în prim-plan necesitatea unor schimbări radicale și a unui echilibru real între OEM-uri și furnizorii auto, pentru a asigura sustenabilitatea pe termen lung a întregii industrii.