Impactul tranziției la vehiculele electrice conform FMI

Distribuie

Tranziția la vehiculele electrice va avea un amplu impact conform FMI. Adoptarea în creștere a vehiculelor electrice reprezintă o transformare fundamentală a industriei auto mondiale și va aduce consecințe ample. În ultimii ani, trecerea la automobilele electrice s-a accelerat și este considerată una dintre principalele modalități de a ajuta țările să își atingă obiectivele climatice. Potrivit FMI, în 2022, transportul a fost responsabil pentru 36% din emisiile de gaze cu efect de seră în SUA, 21% în Uniunea Europeană și 8% în China. Adoptarea în creștere a automobilelor electrice a fost stimulată de obiectivul UE de a reduce cu 50% emisiile auto în perioada 2030-2035 comparativ cu nivelul din 2021, iar Guvernul american a oferit subvenții pentru vehiculele electrice și stațiile de încărcare. FMI evidențiază că industria auto mondială se caracterizează prin salarii mari, profituri solide, piețe mari de export și utilizarea unei tehnologii avansate. Accelerarea tranziției la automobilele electrice va schimba acest peisaj, în special dacă China își menține avantajul actual în producție și export comparativ cu rivalii americani și europeni. Conform unor scenarii relevante referitoare la penetrarea pieței automobilelor electrice, PIB-ul Europei ar urma să scadă cu 0,3% pe termen mediu conform FMI. Gradul de ocupare în sectorul auto se va reduce, iar locurile de muncă se vor reorienta treptat către sectoare cu o intensitate a capitalului mai mică. Atât SUA, cât și UE au impus tarife pentru vehiculele electrice produse în China pentru a contracara ceea ce ele consideră a fi subvenții incorecte ale Beijingului pentru producătorii chinezi. Recent, Administrația Biden a introdus tarife suplimentare de 100% pentru automobilele electrice chineze importate, iar la începutul acestei luni, statele membre UE au adoptat, în ultimă instanță, tarife vamale suplimentare de până la 45% pentru vehiculele electrice chineze importate.

Mai multe

Local News