București, 14 decembrie – Într-o dimineață ce trebuia să marcheze reluarea circulației tramvaielor pe liniile 1 și 10 la capătul de linie „Romprim”, Bucureștiul a fost lovit de un incident tehnic care a dus la blocarea acestor rute. Deși așteptările călătorilor erau mari, realitatea a fost una frustrantă, marcând începutul unei noi etape în transportul public, dar și o letargie neplăcută cauzată de defecțiuni.
La ora 08:38, Societatea de Transport București (STB) a anunțat pe rețelele sociale că liniile 1 și 10 sunt blocate între Piața Sudului și Romprim din cauza unui incident tehnic. Este de menționat că aceasta era prima zi în care tramvaiele aveau fixat „Romprim” ca terminal după o absență de mai bine de doi ani. Cei care încercau să se îmbarce în tramvaie au fost nevoiți să aștepte deznădăjduiți, iar disconfortul a fost amplificat de temperaturile de dimineață.
La scurt timp, STB a comunicat că s-au luat măsuri de deviere, dar linia de tramvai a rămas blocată, ceea ce a condus la înființarea unei linii navetă 610 pentru a prelua fluxul de călători. Autobuzele acestei linii au început să circule între Romprim și Piața Sudului, asigurând astfel un minim de transport public. Cu toate acestea, s-a resimțit o confuzie în rândul călătorilor, care nu știau exact cum au fost afectate rutele lor obișnuite.
În ciuda acestei neplăceri, STB a anunțat ulterior că liniile 1 și 10 au revenit la operare normală începând cu ora 09:10. Procesul de reluare a circulației a fost amplificat de faptul că multe alte linii de transport public erau afectate de modificările din sistem. Cele două rute de tramvai au fost repuse în funcțiune pe trasee cunoscute de călători peste tot în București, dar estompat de amintirile neplăcute ale blocajului din dimineață.
Tramvaiele au fost reactive pe Șoseaua Olteniței, iar noi trasee au fost stabilite pentru cei care se bazau pe liniile 1 și 10. Din păcate, insatisfacția călătorilor nu a fost uitată ușor, mulți dintre ei comentând pe rețelele sociale despre disconfortul pe care l-au trăit. Aceasta nu este prima dată când liniile de transport public din București au întâmpinat probleme tehnice, iar incidentul de astăzi readuce în discuție problema infrastructurii vechi și a mentenanței deficitare.
„Ne așteptam să fie o zi bună, a fost anunțată reluarea circulației, dar uite că am fost nevoiți să așteptăm pentru autobuzul navetă. E frustrant”, a declarat un călător în timpul blocusului.
Schema de circulație a fost modificată și pentru liniile A și B, iar noile trasee au promis o eficiență în transportul public, dar implementarea a lăsat de dorit.
STB a încercat să minimizeze impactul negative asupra călătorilor anunțând modificările pe pagina lor, dar totuși, mulți oameni s-au simțit lăsați la voia întâmplării. Incidentul de astăzi este un episod care trebuia evitat, având în vedere că Bucureștiul continuă să își modernizeze transportul public, dar și că asemenea incidente pun la îndoială eficiența și pregătirea infrastructurii.
Rămâne de văzut cum vor reacționa autoritățile și dacă se vor lua măsuri pentru a preveni asemenea situații neplăcute pe viitor. Călătorii așteaptă cu speranță vreme mai bună în transportul public. Aceasta, fără îndoială, este o lecție de învățat pentru STB, care va trebui să se concentreze mai mult pe mentenanță și pe îmbunătățirea infrastructurii pe care călătorii se bazează zi de zi.