Datele furnizate de Administraţia vamală chineză arată că firmele din China au exportat un număr record de 60.517 automobile electrice către UE în ultima lună, în creștere cu 61% față de luna septembrie a anului trecut. Acest vârf în exporturi a fost atins în octombrie 2023, când UE a anunțat că va investiga subvențiile de stat acordate mașinilor electrice chineze. În ciuda tarifelor suplimentare planificate, producătorii chinezi par să fie dornici să evite taxele. BYD Co. intenționează să deschidă uzine de asamblare în Ungaria și Turcia, în timp ce alții, precum Xpeng și Zeekr, analizează posibilitatea producției locale de mașini electrice în Europa. Tarifele ar putea încetini extinderea producătorilor chinezi pe piața europeană, dar nu ar trebui să îi descurajeze, având în vedere profiturile semnificative oferite de vânzările în străinătate.
Mașinile electrice chineze „bubuie” în UE înainte de tarifele suplimentare impuse de Comisia Europeană
Distribuie
Mai multe