Primarul Gabriel Lazany a făcut un anunț important în cadrul unei conferințe de presă, scoțând în evidență un aspect ce va afecta toți bistrițenii care obișnuiesc să își parcheze mașinile pe traseul Liniei Verzi. De la începutul anului viitor, nu se va mai putea parca pe traseul acestui proiect care se află în dezvoltare, proiect ce a fost finanțat din fonduri europene. Acest lucru înseamnă că locurile de parcare de pe străzile Independenței, Șincai și Dornei vor dispărea odată cu recepția finalizată a acestui proiect, despre care primarul a afirmat că se va încheia în perioada imediat următoare.
Recepția proiectului Linia Verde va demara săptămâna viitoare și confirmă angajamentul orașului Bistrița spre un transport mai ecologic, cu autobuze electrice care vor înlocui transportul clasic. Gabriel Lazany a afirmat că această inițiativă va contribui la reducerea poluării și va îmbunătăți calitatea vieții în orașul nostru.
În cadrul conferinței, primarul a mers mai departe, explicând că a solicitat amânarea recepției proiectului la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, însă răspunsul întârzie să apară. El a subliniat că dorința sa este de a găsi soluții viabile pentru a rezolva problema locurilor de parcare, care este deja o frustrare pentru locuitorii orașului.
„Am stabilit că săptămâna următoare începe procedura de recepție finală a proiectului. Vom intra în procedura de recepție, iar autobuzele vor fi predate operatorului privat responsabil cu transportul. Dacă recepția va fi finalizată până la sfârșitul anului, autobuzele vor începe să circule imediat”, a declarat primarul Lazany.
Aceasta înseamnă că, din ianuarie, bistrițenii vor trebui să se adapteze la absența locurilor de parcare de pe traseul care leagă Viișoara de Unirea, străbătând orașul prin: Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății.
Primarul a reamintit faptul că eliminarea locurilor de parcare pe traseul Liniei Verzi a fost o condiție stipulată când s-a lansat acest proiect acum 4-5 ani. Această măsură, deși va crea dificultăți pentru șoferii bistrițeni, este percepută ca un pas necesar spre un viitor mai verde și mai puțin poluant.
De asemenea, primarul a subliniat importanța responsabilității civice în contextul noului sistem de transport. Această schimbare ar putea să încurajeze cetățenii să adopte alternative mai prietenoase cu mediul înconjurător, cum ar fi mersul pe jos, utilizarea bicicletelor sau transportul public, în locul utilizării mașinilor personale.
„Este un moment de tranziție, în care este necesară colaborarea comunității pentru a face acest proiect să funcționeze. Ne dorim un oraș curat, unde fiecare să se implice activ în reducerea poluării”, a încheiat Gabriel Lazany.
Cu toate acestea, nesiguranța legată de capacitatea orașului de a deservi nevoile de parcare ale locuitorilor rămâne o întrebare deschisă. Multe voci din comunitate și-au exprimat temerile că le va fi mai greu să găsească locuri de parcare, iar congestia va crește, în special în zonele centrale.
Rămâne de văzut cum va gestiona primăria această tranziție și ce măsuri suplimentare vor fi luate pentru a compensa lipsa locurilor de parcare, astfel încât bistrițenii să nu fie disconfortați de noile reglementări. Până atunci, cetățenii sunt încurajați să își pregătească propriile soluții de mobilitate și să contribuie la crearea unui oraș mai curat și mai sustenabil.