Compania Națională de Căi Ferate (CFR) a realizat astăzi probe la rețeaua feroviară modernizată de pe Coridorul IV Pan-European, pentru a evalua capacitatea de circulație a trenurilor cu o viteză de 176 km/h. Testele efectuate au confirmat viabilitatea tehnică a procesului de modernizare pe secțiile respective. Subsistemurile structurale fixe, precum linia de contact, suprastructura și lucrările de artă, au fost supuse unei testări riguroase. Potrivit comunicatului transmis către AGERPRES, testele s-au desfășurat pe traseul Sighișoara – Teiuș – Coșlariu, respectând prevederile HG 108/2020 referitoare la interoperabilitatea sistemului feroviar. CFR SA are atribuția de a pune la dispoziție o infrastructură interoperabilă pentru operatorii de transport feroviar care solicită acest lucru, asigurând compatibilitatea tehnică între vehicule și rețeaua feroviară. Autoritatea de Siguranță Feroviară (ASFR) a emis Autorizația temporară operatorului de transport feroviar pentru efectuarea probelor. Modernizarea infrastructurii feroviare reprezintă un pas important pentru creșterea eficienței transportului feroviar din România și pentru alinierea la standardele europene.
Probele la rețeaua feroviară modernizată de pe Coridorul IV Pan-European confirmă viabilitatea tehnică a procesului de modernizare
Distribuie
Mai multe