Grupul Mol a înregistrat un profit brut de 382 de milioane de dolari în primul trimestru al acestui an, în scădere cu 29% față de perioada similară a anului trecut. Potrivit declarațiilor făcute de reprezentanții companiei, acest rezultat a fost influențat de mai multe factori, inclusiv taxele guvernamentale, schimbările din segmentul Downstream și efectele nefavorabile generate de scăderea prețului gazelor în segmentul Upstream, precum și de evoluția favorabilă a dinamicii non-fuel în segmentul Consumer Services.
În ciuda acestor provocări, Grupul Mol a reușit să înregistreze rezultate solide și să-și mențină stabilitatea. Aceasta este cheia pentru întărirea securității fluxului de aprovizionare în Europa Centrală și de Est și pentru realizarea investițiilor strategice planificate de companie. Un exemplu în acest sens este complexul de polioli pe care Mol urmează să îl inaugureze în curând, după o investiție de 1,3 miliarde de euro.
În luna martie, compania a dezvăluit o agendă ambițioasă de investiții, care face parte din strategia actualizată a Mol și are ca scop creșterea competitivității atât a companiei, cât și a industriei din Europa Centrală și de Est. Deși politica guvernamentală a exercitat o presiune asupra performanței Grupului Mol, conducerea companiei își menține angajamentul față de tranziția energetică și față de creșterea suveranității energetice pe viitor, a declarat Zsolt Hernadi, Chairman și CEO al Mol.
Rezultatele din segmentul Downstream au fost susținute în primul trimestru de marjele din sectorul petrochimic și de cele din rafinare. Cu toate acestea, vânzările mai mici din producția proprie au avut un impact negativ asupra performanței acestui segment. De asemenea, măsurile guvernamentale suplimentare adoptate în Ungaria, cum ar fi taxa pe bază de venituri, taxa Brent Ural și taxa CO2, au influențat semnificativ rezultatele financiare ale companiei, conform comunicatului de presă.
Segmentul Consumer Services a înregistrat o îmbunătățire continuă a marjei din vânzarea produselor non-fuel, precum produsele gastro, produsele alimentare și cele non-alimentare. Totodată, vânzarea unor stații de carburanți a contribuit la rezultatele pozitive obținute în primul trimestru.
Deși numărul stațiilor de carburanți din Ungaria a scăzut datorită unor acorduri de achiziție anterioare, volumul vânzărilor de carburanți a crescut cu 6% față de aceeași perioadă a anului precedent. Cu toate acestea, marja unitară pentru carburanți a înregistrat o scădere de 2% față de anul trecut.
Costul de producție la nivel de grup a rămas neschimbat față de anul anterior, în ciuda presiunilor inflaționiste și a altor provocări. Aceasta se datorează în mare parte scăderii prețurilor la electricitate, creșterii producției și orientării către active cu costuri mai mici.
În final, performanțele sectorului de economie circulară au fost influențate de venituri mai mici decât cele estimare în urma aplicării responsabilității extinse a producătorilor. De asemenea, sectorul Gas Midstream a înregistrat rezultate pozitive, datorită mediului macroeconomic favorabil și schimbării cererii de servicii de transport regional.
Grupul Mol este o companie internațională integrată, specializată în domeniul petrolului, gazelor naturale, petrochimiei și retailului. Cu sediul central în Budapesta, Ungaria, compania are operațiuni în peste 30 de țări și o forță de muncă formată din 24.000 de angajați. Cu peste 100 de ani de experiență în industrie, Mol este un jucător important pe plan internațional.