În prezent, pe șantierul Autostrăzii Bucureștiului A0, Lotul 4 Nord, lucrările sunt în plină desfășurare. Acest segment face legătura crucială între Cernica și Autostrada A2, având o lungime de 4,47 km. Deși scurt ca distanță, acest tronson este considerat unul dintre cele mai complexe datorită structurii sale tehnice.
Firma românească UMB, deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, se ocupă de construcția acestui lot, care nu beneficiază de noduri rutiere la capete. Lucrările se concentrează pe edificarea a trei poduri, unul dintre acestea având rolul de viaduct, care va străbate lacul Cernica pe o lungime de 1,3 km. Realizarea acestuia este esențială pentru conectarea diferitelor rute de transport și îmbunătățirea circulației în zonă.
Echipele de muncitori se află deja în faza avansată a lucrărilor la viaduct, iar recentele imagini surprinse cu drona arată progresul semnificativ realizat în amplasarea umpluturii esențiale pentru construirea acestuia. Conform informațiilor furnizate de HotNews.ro, umplutura va fi îndepărtată din zona lacului Cernica la finalizarea lucrărilor, pentru a păstra ecologia locului.
În plus, UMB lucrează la un pasaj prin care autostrada va supratraversa calea ferată CF 801, precum și la un alt pasaj destinat DJ301, care va supratraversa A0. Aceste lucrări sunt parte integrantă a viziunii de dezvoltare a infrastructurii rutiere din regiune, menit să faciliteze transportul și să reducă timpii de călătorie.
Lotul 4 Nord este conceput pentru a se interconecta cu Lotul 1 al A0 Sud, deja dat în trafic în luna iulie a acestui an. La rândul său, Lotul 4 Nord va avea acces direct la Lotul 3, care, de asemenea, este în plină construcție. De altfel, o bretea recent deschisă va permite legătura dintre Lotul 2, care a fost finalizat de UMB anul trecut.
Până în prezent, din cele patru loturi din regiunea nordică a Autostrăzii Bucureștiului, Lotul 2 este singurul dat în trafic, fiind deschis parțial în 2023 și inaugurat complet în decembrie 2024, odată cu integrarea acestuia în rețeaua DN2. Lucrările la Lotul 1 sunt gestionate de Impresa Pizzaroti, în timp ce Lotul 3 este realizat de conglomeratul chinezesc CCECC. Această diversitate de antreprenori reflectă interesul internațional crescut pentru dezvoltarea infrastructurii din România, dar și angajamentul firmelor locale de a contribui la modernizarea căilor de acces.
Pe măsură ce lucrările avansează, îmbunătățirile în transportul rutier devin din ce în ce mai evidente. Atunci când Lotul 4 Nord va fi finalizat, acesta va facilita un flux mai bun de trafic și va reduce congestiile din zonă, contribuind semnificativ la creșterea economică regională. De asemenea, va aduce beneficii nu doar pentru șoferii care tranzitează zona, ci și pentru comunitățile adiacente prin acces mai facil la diverse servicii și oportunități.
În concluzie, proiectul Autostrăzii Bucureștiului A0 rămâne un exemplu de ambiție în dezvoltarea infrastructurii românești. Lotul 4 Nord, deși scurt, aduce cu sine provocări tehnice și ecologice care, odată depășite, vor deschide noi orizonturi pentru transportul rutier în capitală și nu numai. Continuarea investițiilor în acest sector este esențială pentru viitorul țării, iar evoluțiile de pe șantiere vor fi cu siguranță atent monitorizate de către autorități și cetățeni deopotrivă.