Retailerii europeni investesc in magazine fizice pentru a stimula atat vanzarile online cat si cele offline, in contextul in care se confrunta cu o concurenta sporita din partea gigantilor de comert electronic, precum Shein. De asemenea, retailerii europeni vor sa profite de revenirea apetitului oamenilor pentru mersul la magazin, dupa ce s-au incheiat restrictiile introduse in perioada pandemiei, astfel ca shopping-ul de sambata dupa-amiaza a devenit din nou ceva la moda. Francesca Marini, o tanara de 28 de ani din Roma, spune ca vine la magazin pentru ca vrea sa vada lucrurile in realitate, sa le incerce si sa le aiba imediat. Datele furnizate de compania de cercetare de piata Euromonitor arata ca numarul total de magazine din Europa este in scadere usoara, de la 4,92 milioane in 2022, pana la 4,90 milioane in 2023. Insa suprafata totala de vanzare a magazinelor, masurata in metri patrati, a crescut cu aproape 1% si prognozele arata ca ar urma sa se majoreze cu 2,7% in 2028, comparativ cu 2022. Retailerii si-au dat seama ca este dificil sa-si pastreze clientii fara o anumita forma de contact direct cu ei. Un exemplu sunt retailerii de articole sportive, care au inregistrat o cerere crescuta pentru produse precum incaltaminte pentru alergare, pe masura ce oamenii au inceput sa profite de posibilitatea de a iesi afara din casa dupa pandemie. Retaileri precum Decathlon si Cisalfa au extins numarul de magazine atat in tara de origine, cat si international. Analistii din industrie sustin ca existenta unui magazin fizic poate creste vanzarile online cu 10% pana la 20% intr-o zona care acopera o calatorie de 20 de minute in jurul magazinului. Pentru a atrage cumparatorii, retailerii implementeaza solutii inovative, cum ar fi hub-urile dedicate repararii sau inchirierii de echipamente sportive sau camerele de proba pentru grupuri. Retailerul spaniol Inditex, proprietarul mărcii Zara, ofera solutii personalizate in camerele de proba, care permit mai multor clienti sa probeze hainele sau sa solicite diferite stiluri sau marimi. In concluzie, desi concurenta din partea retailerilor online creste, magazinul fizic ramane o componenta esentiala a strategiei de vanzare pentru multe branduri, oferind clientilor o experienta unica si directa pe care nu o pot obtine in mediul online.