Începând de astăzi, 14 decembrie, circulația liniilor de tramvai din sudul Bucureștiului suferă schimbări semnificative. Aceasta reprezintă o actualizare binevenită pentru locuitorii din această zonă, după o perioadă de doi ani în care liniile 1 și 10 nu au mai ajuns la terminalul «Romprim». Schimbările vin ca rezultat al finalizării lucrărilor la substația electrică din cartierul Berceni, o modificare esențială care va îmbunătăți transportul public din sudul capitalei.
Liniile 1 și 10, printre cele mai utilizate din oraș, își reluare circulația către terminalul «Romprim», despre care s-a raportat că a fost o zonă afectată de defecțiuni ale rețelei electrice timp de mai bine de doi ani și jumătate. Acum, odată cu revenirea tramvaielor la «Romprim», această situație va aduce o ușurare pentru pasageri, care vor avea din nou acces la un traseu complet.
Conform Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), reorganizarea circulației STB va avea un impact asupra altor linii existente. Linia navetă 610 va fi suspendată, iar linia 313, până acum suspendată, va fi transformată în linia 73. Linia 76 va experimenta un traseu scurtat, terminând la Pasaj Mihai Bravu, în timp ce o nouă linie, 72, va fi introdusă, îmbunătățind astfel și mai mult rețeaua de transport din zonă.
Traseele liniilor de tramvai sunt acum stabilite pentru a asigura o circulație fluidă. Pe linia 1, tramvaiele vor opera astfel: «Romprim», Șos. Olteniței, Calea Văcărești, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasajul Victoriei, Șos. Nicolae Titulescu, Bd. Banu Manta, întorcându-se pe aceleași străzi în direcția opusă. De asemenea, linia 10 va circula pe un traseu similar, includând același terminal și zonele adiacente, oferind astfel o conexiune esențială între diferite cartiere.
Noua linie 72 va conecta terminalul «Turnu Măgurele» cu stația «Costache Stamate», traversând străzile importante din zonă, cum ar fi Bd. Alexandru Obregia și Calea Văcărești. Aceasta îmbunătățește accesibilitatea și oferă o opțiune suplimentară de transport pentru locuitori.
Pentru linia 73, care va folosi traseul fostei linii 313, se va activa o nouă rețea care va include stații importante, inclusiv Piața de Gros și Piața Sudului. Această nouă rută va asigura circulația rapidă și eficientă a pasagerilor din zonă, contribuind la fluidizarea traficului urban.
Linia 76 va fi acum scurtată, ceea ce va ajuta la reducerea congestionării pe străzile prin care circulă. Aceasta se va întoarce la stația «Costache Stamate», asigurând totodată o conexiune constantă și rapidă cu celelalte linii de tramvai și autobuz din zonă.
În plus, TPBI a anunțat că pe linia 73 vor fi introduse, în mod gradual, troleibuze cu autonomie Solaris Trollino 12M, înlocuind autobuzele diesel. Această inițiativă nu doar că promovează un transport mai ecologic, dar și îmbunătățește confortul și eficiența serviciilor de transport public. Troleibuzele sunt recunoscute pentru performanțele lor superioare în expedierea pasagerilor, comparativ cu modelele anterioare.
Cu toate aceste modificări, autoritățile speră să faciliteze deplasarea locuitorilor și să optimizeze rețeaua de transport public. Existența unui sistem de transport bine organizat este esențială pentru o capitală care se află într-o continuă expansiune. Schimbările recente sunt un semnal pozitiv, căci demonstrează un angajament față de îmbunătățirea infrastructurii de transport și a calității vieții cetățenilor Bucureștiului.
Așadar, pasagerii sunt încurajați să se familiarizeze cu noile rute și să consulte informațiile disponibile pe site-ul oficial STB pentru a evita confuziile și a beneficia de deplasări cât mai rapide. Asigurarea unei experiențe plăcute și fără probleme în utilizarea transportului public este o prioritate constantă pentru autorități, iar aceste modificări sunt un pas în direcția corectă. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă aceste ajustări vor aduce lecții învățate pentru viitoarele proiecte de transport public în București.