Perioada 2022-2023 a adus o scădere pe piața românească de DIY, iar creșterea înregistrată a fost doar efectul inflației, nu al volumelor vândute, ceea ce a dus, de fapt, la o scădere în termeni reali. Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piață PMR Market Expert, previziunile pentru 2024 par a indica o continuare a acestei tendințe, dar pentru 2025 se anticipează o revenire. Specialiștii de la PMR Market Experts estimează că rata anuală compusă de creștere (CAGR) în perioada 2024-2029 va fi de 3.2%. Factorii principali care contribuie la îmbunătățire includ inflația, refacerea lanțurilor globale de aprovizionare și revigorarea sectorului construcțiilor. Se prognozează că dezvoltarea pieței se va realiza prin creșterea reală a valorii acesteia și nu doar prin schimbările nominale cauzate de inflație. Agnieszka Skonieczna, Director al Unității de Retail Business la PMR Market Experts, explică: „Ameliorarea situației economice, creșterea veniturilor disponibile ale românilor și incetinirea ritmului de creștere al prețurilor ar trebui să stimuleze cererea pentru produsele din sectorul DIY, consolidând perspectivele pozitive pentru dezvoltarea acestui domeniu în viitor”. Inflația pe piața DIY în 2024 se va stabiliza, iar pentru anii următori se prognozeaza o rată de aproximativ 2%. O inflație redusă, împreună cu creșterea veniturilor disponibile ale românilor și un consum privat crescut, va fi un factor-cheie în creșterea pieței, conform studiului. Raportul subliniază și că ultimii ani au fost marcați de o intensă consolidare pe piața DIY, ceea ce a condus la scăderea numărului de jucători de pe piață. În prezent, cinci mari retaileri acționează pe piață, inclusiv trei branduri internaționale (Brico Depot, Leroy Merlin, Hornbach) și două rețele naționale: Dedeman și Arabesque/MatHaus. În octombrie 2024, numărul total de magazine operate de acești jucători a fost de 154, înregistrând o creștere modestă cu doar două magazine față de 2022.