Vânzările de automobile din China au înregistrat o scădere în luna aprilie, în ciuda faptului că mașinile hibride plug-in au înregistrat un succes semnificativ. Cu toate că ponderea vehiculelor propulsate cu forme noi de energie (NEV) a atins un nou nivel record, vânzările de vehicule electrice (EV) rămân încă mai reduse decât cele de hibride plug-in (PHEV).
Potrivit datelor, vânzările de automobile în China au atins 1,55 milioane de unități în luna aprilie, înregistând un declin de 9,6% față de luna martie, când se înregistrase o creștere de 5,7%. Cu toate acestea, vehiculele propulsate cu forme noi de energie au reprezentat 43,5% din totalul vânzărilor de automobile, stabilind astfel un nou record lunar. Această performanță a fost obținută după ce, în prima jumătate a lunii aprilie, ponderea vehiculelor NEV depășise pragul de 50%.
Chinei își propune ca 45% din mașinile vândute să fie vehicule propulsate cu forme noi de energie până în 2027. Cu toate că vânzările de vehicule electrice au înregistrat o creștere de 12,1% în luna aprilie față de luna martie, iar vânzările de hibride plug-in au crescut cu 64,2%, față de o expansiune de 75,4% în martie, ponderea acestora rămâne în favoarea hibridelor plug-in.
Segmentul hibridelor plug-in înregistrează o creștere mai rapidă începând cu 2022 și a avut un impact semnificativ asupra succesului producătorului auto BYD. În luna aprilie, hibridele plug-in au reprezentat 57% din totalul vânzărilor de automobile ale companiei.
China deține o pondere de aproape 70% pe piața globală a hibridelor plug-in în primul trimestru, conform datelor CPCA. Japonezii, care au fost pionierii tehnologiilor hibride, au fost depășiți de companiile chinezești pe plan internațional.
Pentru a stimula cererea, guvernul chinez a anunțat subvenții de până la 10.000 de yuani (1.380 dolari) pentru fiecare automobil înlocuit, în încercarea de a spori adoptarea vehiculelor cu forme noi de energie și de a-și îndeplini obiectivele de mediu.