Viaductul dintre Telciu și Fiad, un segment vital al liniei feroviare Salva – Vișeu, va beneficia de o investiție de 5 milioane de euro pentru lucrări de reparații capitale. Acest anunț vine într-un moment de provocare pentru infrastructura feroviară din România, având în vedere că CFR voia inițial să renunțe la acest traseu, considerându-l deficitar. Cu toate acestea, reacțiile comunității și ale călătorilor au determinat o schimbare de atitudine din partea conducerii CFR, care a decis să continue operarea trenurilor pe această rută până în 2025.
Linia feroviară Salva – Sighetu Marmației, cu o lungime de 140 de kilometri, traversă un peisaj montan spectaculos, cu viaducte, poduri și tuneluri care o fac una dintre cele mai frumoase din țară. Acest traseu este nu doar un simplu drum feroviar, ci o legătură importantă între comunitățile locale, facilitând transportul de mărfuri și călători în regiuni cu acces dificil.
Starea tehnică a viaductelor de pe această rută a dus la impunerea unor restricții de tonaj, iar CFR a fost nevoită să anunțe oprirea circulației trenurilor de călători, invocând lipsa unui material rulant adecvat. Deși conducerea CFR a emis un comunicat de presă care sublinia dificultățile pe care le întâmpină, decizia de a continua activitatea pe această linie este un semnal pozitiv pentru pasionații de călătorii cu trenul și pentru valorificarea turistică a regiunii.
Lucrarea de reabilitare a viaductului va include îmbunătățiri structurale esențiale care să asigure siguranța circulației feroviare. Cu toate că inițial CFR părea reticentă în menținerea acestui traseu, acum, prin această investiție substanțială se dă un nou avânt dezvoltării infrastructurii feroviare din România. Această hotărâre poate fi văzută și ca o reacție la presiunea pe care comunitățile afectate de închiderea trenurilor au exercitat-o asupra autorităților feroviare.
În concluzie, viaductul Telciu-Fiad nu este doar un segment de cale ferată, ci un simbol al unei tradiții feroviare în România, care merită să fie păstrată și modernizată. Investiția de 5 milioane de euro reprezintă o oportunitate de a revitaliza nu doar infrastructura feroviară, ci și întreaga zonă montană, având potențialul de a stimula dezvoltarea turismului și a economiei locale. Vom urmări cu atenție evoluția lucrărilor și impactul pe care acestea îl vor avea asupra comunității și asupra călătorilor care aleg să parcurgă această rută minunată.